A gusztusos csomagolás már nem elég ahhoz, hogy egy szépségápolási termék felhívja magára a figyelmet. Egyre többen vagyunk tudatos vásárlók, akik bármennyire is apró a felírat a csomagoláson, mégis elolvassuk az összetevők listáját és értelmezni is tudjuk azokat. Olyan terméket választunk magunknak, amelyek nem ártanak a bőrünknek. Ezek pedig a tiszta kozmetikumok, a Clean Beauty készítmények. Dóczy Júlia újságíróval, a cleansmartbeauty.com oldal megálmodójával róluk beszélgetünk.
Organikus, zöld, bio, öko, natúr… Ezek a jelzők sorakoztak fel az elmúlt időszakban azoknak a kozmetikumoknak a neve mellett, melyekben természetes összetevők vannak túlsúlyban. A környezettudatos vásárlók ezt látva örömmel nyugtázzák a tényt, a kozmetikai ipar is zöldülésnek indult. Ettől még nekünk is tudatosnak kell lennünk, mielőtt leemeljük a természetes felirattal ellátott termékeket a drogériák polcairól. „Attól, hogy egy összetevő természetes, még nem jelenti azt, hogy nem lehet ártalmas a bőrünkre, egészségünkre – magyarázza Dóczy Júlia. -Sokan például az illóolajat is félve használják, mert kiválthat bőrirritációt, de számtalan olyan természetes összetevővel is találkozhatunk, amit soha nem kennénk a bőrünkre. Persze ez fordítva is igaz: ami mesterséges, még egyáltalán nem biztos, hogy káros is.” Sőt, a kozmetikaipar csúcstechnológiai vívmányai, amelyek látványos eredményt mutatnak a bőrünkön, sok esetben egyáltalán nem károsak, viszont nagyon hatékonyak.
Milyenek a tiszta kozmetikumok?
A válasz egyszerű: a tiszta kozmetikumok összetevői nem ártalmasak, nem károsak az egészségre, legyenek azok természetes eredetű hatóanyagok vagy mesterségesen előállított kemikáliák. „A parabének, a phtalátok, egyes kémiai fényvédők, mint az avobenzone, vagy a rákkeltő anyagok és az illatanyagok nem tiszta összetevők, így ezek viszont nem is szerepelnek a Clean Beauty kozmetikumokban”- mondja a Clean&Smart Beauty alapítója. Nincsenek azonban még általánosan felállított kritériumok a tiszta kozmetikumokra, hivatalosan egyetlen szerv sem ellenőrzi őket. A termékek tisztaságáról bizonyos szertifikációk jelezhetnek nekünk: például a francia EcoCert vagy a szigorú, német Demeter minősítés is. Ez a megjelölés csupán ajánlás, ami alapján a bőrük egészségére és a környezetünk védelmére odafigyelő tudatos fogyasztók választani tudnak.
Gwyneth Paltrow és a hiteles oldalak
Gwyneth Paltrow és életmód birodalma sokat tett azért, hogy a Clean Beauty fogalma elterjedjen, és divatossá váljon. Ők a saját maguk normarendszere alapján választják ki azokat az általuk tiszta kozmetikumoknak vélt termékeket, amelyeket árusítanak, és a saját készítményeiknek is próbálnak helyet találni a kozmetikumok piacán. Rajtuk kívül számos weblexikon és közösségi média felület áll rendelkezésre, ahol tájékozódhatunk az összetevőkről és elolvashatjuk más vásárlók véleményét is. Ilyen például a krémmánia.hu vagy cleansmartbeauty.com, ahol vásárolhatunk is a száminkra szimpatikus termékekből.
Ezt is olvasd el!
Comentários