Az a bizonyos első benyomás! Néhány másodperc elég ahhoz, hogy beszélgetőtársunk véleményt formáljon rólunk, ami nagyban hozzájárulhat sikereinkhez, vagy éppen kudarcunkhoz. Éppen ezért nem mindegy, fellépésünkkel milyen hatást gyakorolunk rá. Cseh Myra és Ilkaházi Júlia, a BusinessChic szemléletmód megálmodói abban segítenek, hogy a külső megjelenés hatásos eszköz legyen a bennünk rejlő értékeket megmutatásában.
Cseh Myra több mint 20 éve a hazai és nemzetközi divatvilág ismert arca. Modellként
többek között Giorgio Armanival, Calvin Kleinnel és az Escada divatházzal dolgozott együtt. Megfordult Tokyo, Milánó és a világ több nagy kifutóján, világmárkák kampányaiban szerepelt. A hazai divat- és szépségiparban számos neves rendezvény szervezője volt. Oktatóként és tanácsadóként hosszú ideje adja át a harmonikus megjelenésről szerzett tapasztalatait.
Ilkaházi Júlia az ELTE Bölcsészettudományi karán végzett, majd művészet-menedzsmentet tanult. Több mint 10 évet töltött vezető beosztásban egy magán charter légitársaságnál. 2019-ben megalapította a SilverChic Modellügynökséget, amely a 40 év feletti modelleket képvisel, emellett társadalmi szemléletformáló funkciót vállal.
Myra és Júlia közösen hozta létre a Business Chic nevet viselő vállalkozásukat, amellyel nőknek és férfiaknak segítenek a harmonikus és önazonos megjelenés kialakításában, ami többek között az öltözék, smink, a tartás, a járás, a magabiztos kommunikáció és természetesen a kisugárzásösszességéből áll.
Hogy jött az ötlet, hogy motivációs előadásokat, tréningeket tartsatok a harmonikus megjelenésről?
Az ötlet a másik vállalkozásunk a SilverChic modell tanfolyamaiból jött. Több mint 3 éve tartunk modell tanfolyamokat 40 év feletti hölgyeknek. Ez is elsősorban egy megjelenés tréning, amely során a modell szakma eszközeivel segítjük hozzá a hölgyeket a harmonikus megjelenéshez. Mindez persze egy önismereti utazás is. A nagysikerű tréningjeinket tovább gondolva arra jutottunk, hogy szélesebb körben is szeretnénk a tudatos megjelenés igényét hirdetni. Nem csak nőknek, hanem férfiaknak is fontos mindez, és nem csupán a magán, hanem az üzleti életben egyaránt.
Manapság egyre inkább felértékelődnek a személyes találkozók, az első benyomást egyre rövidebb idő alatt határozzuk meg, és itt a hitelességünk forog kockán.
A motivációs előadásunk során a megnyerő fellépésre való igényt szeretnénk felébreszteni a hallgatóságban. Majd a tréningjeink alatt konkrét, praktikus eszközöket adunk a résztvevők kezébe a szakma elismert oktatói segítségével. Mi nem csupán stílustanácsokat adunk, vagy sminkelni tanítjuk a hölgyeket, hanem az online megjelenés etikettjéről is szót ejtünk, kecses járást tanítunk, profi business fotót készítünk, valamint idegen nyelvi kommunikációs tréner, protokoll tanácsadó is szerepel a stábunkban. Mindig a megrendelőink egyéni igényéhez igazítva alakítjuk ki a tréningjeink tematikáját ebből a széles kínálatból válogatva.
Hogy látjátok, milyen változásokon mennek keresztül a nők, akik részt vettek ezeken a rendezvényeken?
A mai, rohanó világban a hölgyek sokféle szerepben próbálnak megfelelni, és egyre kevesebb időt szánnak magukra. Nem könnyű egyszerre jól teljesíteni a munkahelyen, helyt állni a családban, jó anyának és nőnek lenni. A tréningjeink alatt egy kicsit megállhatnak, és önmagukra figyelhetnek. Igyekszünk felhívni a figyelmüket az erősségeikre, és megtanítani, hogyan hangsúlyozzák azokat. Például tavaly járt nálunk egy doktornő, aki eddig is rendszeresen sminkelte magát, de miután részt vett nálunk az egyéni sminkoktatáson, azt mondta, nagyon hálás nekünk, mert a következő konferencián sokkal magabiztosabban fog kiállni a pódiumra. Nem azért, mert már tudja, hogy hova húzza a tusvonalat, hiszen azt a nézők a második sor után úgysem látják, hanem azért, mert az elsajátított tudás olyan magabiztosságot ad neki, ami hatással van a fellépésére.
Cégek, vállalatok bíznak meg benneteket tanfolyamok, előadások tartására. Nekik mi az érdekük ebben?
Hozzánk olyan cégek fordulnak és kérnek segítséget, akik felismerték, hogy a munkatársak hiteles megjelenése egy befektetés számukra.Magyarországon még mindig vannak hiányosságok az üzleti megjelenés kultúrájában. Sok vállalat még mindig nem ismerte fel, hogy a cég arculatához a munkatársak megjelenése is hozzátartozik.
Hogyan hat a külsőnk a belsőnkre és fordítva?
Biztos mindenki tapasztalta már, hogy amikor szépnek, csinosnak érzi magát milyen pozitív a kisugárzása és ettől elsöprő sikere lesz. Ez a magán és üzleti életben is egyaránt igaz. Sokkal magabiztosabban tudjuk képviselni az álláspontunkat, hogyha jól érezzük magunkat a bőrünkben.
Ez fordítva is igaz. Ha tudjuk, hogy egy nehéz napnak nézünk elébe a legszebb -alkalomhoz illő - ruhánkat vegyük fel. Ezzel felvértezhetjük a lelkünket is. Ha megengedett, viseljünk piros rúzst, és magassarkú cipőt, és máris tapasztalhatjuk, hogy a tartásunk is megváltozik.
Milyen tényezőkből tevődik össze a megjelenés? Ezek hogyan hatnak egymásra?
A megjelenés több tényezőből tevődik össze. Amit már messziről észreveszünk, az egy ember tartása, mozgása. Mindenki tudja, milyen kínos látvány, ha egy csinos hölgy esetlenül bukdácsol a magassarkú cipőjében, milyen sokat ront az összképen. Fontos az öltözék, a cipő és a kiegészítők harmóniája. A ruha esetében nem is gondolnánk, hogy mennyi apró részlet számít: alapvetően fontos a megfelelő méret és az alkathoz illő fazon, a színtípusunkhoz illő színek és árnyalatok, és a karakterünknek megfelelő stílus. Meg kell említenünk még az ápoltságot, a frizurát és az illatot.
A megjelenésünk fontos elemei még a kommunikáció, az etikett és manapság elengedhetetlen része az életünknek az online megjelenésünk, amire szintén oda kell figyelnünk.
Hogyan tudjuk tudatosan formálni az üzenetet, amit a külsőnk a külvilág fele sugall?
Először is tisztában kell lennünk önmagunkkal, hogy kik vagyunk, mit képviselünk, és hová tartunk, majd ehhez az üzenethez formálni a megjelenésünket. Nekünk csak annyi a dolgunk, hogy megfogalmazzuk az üzenetet, a gyakorlati megvalósításban pedig bátran kérjünk segítséget stílustanácsadótól, hiszen ez is egy szakma. Külföldön teljesen természetes stylist segítségével öltözködni, nálunk ezt még sokan kellemetlennek érzik.
Bizonyos kor felett nehezebb a külsőnkkel jóban lenni? Elfogadni, vagy átalakítani?
A társadalmunkban sokkal kevésbé elfogadott az öregedés, mint mondjuk Amerikában. Nincsenek követendő minták, hiszen régebben az 50-60-as nők már idősnek számítottak, és ekként mutatkoztak.
Manapság egy 50-60-as nő gyönyörű, elegáns lehet. Persze megint csak önmagunkkal kell tisztában lenni, felmérni a hiányosságainkat és az értékeinket a korunknak megfelelően. A nő minden korban nő marad, csak változik, de a nőiessége belülről fakadva mindig ragyoghat.
Mi van a hibáinkkal? Változtassunk rajtuk, vagy szeressük meg őket?
Az önismereti munkánk során sok mindent megtanulunk elfogadni, akár megszeretni, de ami nem megy, azt miért ne változtathatnánk meg, amennyiben lehetséges. Az a legfontosabb, hogy minden nő boldog legyen a testében és ezt engedjük meg magunknak és egymásnak is. Ha valaki a természetesség híveként boldog, örüljünk neki. Más pedig a plasztikai beavatkozások után érzi jól magát, azt is fogadjuk el, ne ítélkezzünk.
Ezt is olvasd el!
Commentaires